Thursday 19 May 2016

Suamiku Programmer



Ini, bukan suami saya :D

Suami saya, En. BB lebih handsome dari ni (takbur tak statement ini?). Maafkan saya..sekadar bergurau... Suami saya seorang programmer. Bukan Suamiku Sotong atau Suamiku Seorang Ustaz atau Suamiku blablabla...(Anda tambah sendiri ikut citarasa) namun suami saya ialah seorang Suami Perfect 10 di mata saya ngeheheheh...

Boleh dikatakan jadual harian suami saya sama sahaja dengan suami orang lain (yang juga pengaturcara), di sebelah malamnya, sambil menghadap komputer..ada sahaja permintaan kecilnya seperti..."sayang tolong bancuhkan air abang, air sayang buat sedappp..." Ayat penamat tu biasanya indah dan sedap didengar...(dan masih sedap walaupun selalu dengar) menyebabkan saya gemar (baca: gembira) untuk bancuh walaupun beratus kali diminta.

Kecenderungan dan minat beliau terhadap komputer dan pengaturcaraan amat tinggi. Dek kerana itu, beliau melanjutkan pengajian juga dalam jurusan yang sama di salah sebuah IPTA berdekatan. Saya sebagai isteri hanya mampu memerhati...ketekunan beliau saban malam (kadang sampai ke pagi) buatkan saya rasa kesian...sesekali ada juga saya menawarkan bantuan. Ya, saya menawarkan bantuan kepada suami saya, jangan tak percaya ya...tolong tengok adalah salah satu dari bantuan yang saya mampu buat... *__*

Passion suami saya terhadap dunia IT mendorong saya untuk memahami diri beliau secara lebih lagi. Memandangkan apabila beliau mengarang (mengarang ke...?) aturcara, saya sepertinya tidak wujud di situ, jadi saya berinovasi - hasrat menambahbaik suasana kerja beliau dengan membawa masuk meja kerjanya ke dalam bilik tidur. Nah! Baru saya mampu bantu memandang sambil tidur :D

Saya kira walau apapun kerjaya suami saya selepas ini, saya akan tetap memberi sokongan penuh kerana beliau sendiri merupakan peminat utama saya dan menyokong apa juga yang saya lakukan. Saya tujukan post kali ini khas buat suami saya (Jika BB membaca, harap beliau happy) sebagai penghargaan kepada belahan hati saya ini. Keep up the good work Bie!

Hingga berjumpa di entri lain. Thanks! ;)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...