Thursday, 19 May 2016

Saya Memasak?



Biar betul? Hehehe... masak ajela, sedap ke tak belakang cerita. Saya suka bereksperimen dalam memasak. Sebab saya ialah seorang pemakan tegar yang gemar mencuba sesuatu yang baharu jadi tak salah kan? Paling teruk pun diarrhea je...tak pun kembung perut :-)

Skil dan resepi memasak saya dapat daripada keluarga, kawan-kawan dan kadang menerusi tv atau majalah je. Bagi saya, memasak juga satu bentuk olahan kreativiti. Kita bebas mencipta berdasarkan selera kita. Sebab itu bila memasak, kita akan berasa gembira...macam terapi la. Lagi-lagi bila menjadi dan sedap pulak...berbunga dalam hati...

Siapa food tester saya? Dah tentu la Bibi~ beliau saja yang cukup tabah menerima semua eksperimen saya tanpa gagal. Dari sambal Cik Som hinggalah ke kek (kadangkala susah nak dikenalpasti identiti masakan tersebut) semuanya dicuba tanpa paksaan...(atau mungkin sebab sayang bini? Atau kes tak sampai hati?)

Nah! Saya belanja gambar air tangan saya...saya masih belajar dan sentiasa belajar. Sebab bila kita suka makan dan menda yang disukai tu susah pula nak dapat pada bila-bila masa, jadi kenalah kita belajar untuk hilangkan kempunan...setuju tak? Btw ini gambar biskut kelapa kegemaran saya...masa raya je muncul...hihihi

Anda boleh bertandang ke laman Kak Azlita untuk mendapatkan resepi-resepi menarik di sana :)

Domo arigato gozaimasu!

1 comment:

  1. sedapnya...nanti boleh share resepi pulak :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...