Tuesday 17 May 2016

First Entry



Entri pertama saya untuk hari ini adalah kata-kata mutiara ini. Saya amat tertarik dengan kata-kata ini yang disampaikan oleh majikan di tempat baharu saya kepada kami semua memandangkan ia amat menyentuh kehidupan harian dan pekerjaan kita. 

Suka saya mengingatkan diri saya sendiri dan rakan-rakan, jangan pernah berhenti untuk melakukan kebaikan walau sekecil mana pun kerana kita takkan pernah kerugian akibat dari perbuatan tersebut. 

Dari Abu Hurairah RA, Nabi SAW, bersabda: 

“Barang siapa yang melepaskan satu kesusahan seorang mukmin, pasti Allah akan melepaskan darinya satu kesusahan pada hari kiamat. Barang siapa yang menjadikan mudah urusan orang lain, pasti Allah akan memudahkannya di dunia dan di akhirat. 

Barang siapa yang menutupi aib seorang muslim, pasti Allah akan menutupi aibnya di dunia dan di akhirat. Allah senantiasa menolong hamba Nya selama hamba Nya itu suka menolong saudaranya”. 

(HR. Muslim, lihat juga Kumpulan Hadits Arba’in An Nawawi hadits ke 36).

Sehingga berjumpa di entri yang akan datang :)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...