Wednesday 18 May 2016

Kekasut atau Kasut-Kasut


Wanita dan kasut tak dapat dipisahkan. Sila jangan percaya ya.. dulu saya pun ingatkan camtu sehinggalah saya megenali seorang sahabat yang amat jarang bertukar kasut. Jangan senyum dulu...tak minat kasut tak semestinya tak memiliki kecenderungan yang lain ya. Mungkin beliau pengumpul koleksi tudung? Atau mungkin beg tangan? Atau semurah setem!

Ini pun sejenis hobi pada anggapan saya. Cuma saya kategorikan hobi ini sebagai membazir. Saya suka melihat kasut ataupun sandal yang cantik. Suka sahaja tak mengapa...yang tak seronok bila saya membelinya. Awal dulu Bibi tak perasan habit Cik Som..tapi bila dah hampir sedekad ni, macam mana lagi nak saya elak kan...melainkan angkat tangan mengaku saja lah saya mabuk kasut.

Yang memburukkan hobi saya ini ialah saya tidak pula menukar kasut sekerap yang dibeli. Ini menyebabkan kebanyakan dari koleksi tadi mereput di satu sudut yang sepi (rak kasut). Menambahkan lagi luka di dada apabila kekadang ternampak pula di laman FB tentang kesusahan insan yang kurang bernasib baik...mudah-mudahan saya dikurnia taufiq untuk mem"preloved" koleksi saya dan menyalurkan hasilnya kepada badan-badan tertentu yang lebih memerlukan, inshaAllah...

Hingga berjumpa di entri yang lain ya ;-)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...